Valborgsmässoafton 30/4



Idag

var man i skolan, men orkar inte skriva något speciellt om det idag.
Men Karolina följde med hem till oss, för att hon fyllde år igår. Jag ville fira henne på något sätt så att hon fick vara med oss och grilla flintastek och korv. Det var lite kul med korven, för det var liksom vanlig "dennis hotdogs" fast små som prinskorv och vissa var formade som runda bollar. Och så följde det pinnar så man skulle göra som spett och grilla.
Vi hade verkligen jättekul och lekte med maten. :P
Efter att vi grillat tog vi med Alexandra in och började baka en tårta, endas för Karolinas skull! Den blev jättegod.
Tårtbotten -> grädde blandat med björnbär -> tårtbotten -> grädde blandat med hallon och blåbär ->
Tårtans topp-> grädde med persikaskivor på som vi formade som en blomma. :)
Så vi satte på kaffe åt som "gamla". Alexandra deckade på golvet och vi andra åt tårta. Jättemys! :*
Sen gick jag och Karro upp på mitt rum och satt vid datorn hela kvällen, pratade med folk och så. Vi tittade också på roliga filmer och så på youtube. Det blev en skrattig och glad kväll. Sen så ringde vi Weenz och prata lite innan vi skulle sova, men vi la på efter en liten stund. SOVDAGS ? nejdå, vi låg och prata säkert till kl 3-4 iaf. Men kul det!
Tack för kvällen! :D

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

åhh vad kul, fick min fia vara med och baka lite :D

2009-05-02 @ 09:33:57
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0