Lördag 2/5


Idag
så vaknade jag ganska tidigt, hos Karro, så jag tryckte på datorn och skrev lite blogg om dagarna som varit.
Ni måste erkänna att jag har ganska bra minne? :P
Kände mig illamående och helt förtvivlad men sen gick jag ner och stängde in på på toaletten och ringde till Weenz.
Känns snabbt mycket bättre av att prata med honom. Alltid lika underbar! <3
När Karro hade vaknat gick vi ner och käka lite frukost och upp igen och spela GH3 (guitar hero 3). Haha jag äger ut Karro. så klart liksom ;) 
Vi gick ut sen och typ halvsov på stundmattan, måste säga att det var vääldigt härligt, jag älskar solen! :)
Mm mat, Karros mamma gjorde en massa god soppa när dom kom hem, Mycket trevligt att vara där måste jag säga!
Sen runt klockan tre åkte vi till Ikano, där köpte jag godis, och så köpte vi mjukglass med saltlaktrisströssel på. Men gud va mycket glass, orkade inte :O
Sen var det bio.
Riktigt bra film kan jag säga!
Först var det om en 15årig pojke, Michel, som var påväg hem från skolan.
Han mådde inte bra och då kom det en kvinna för att hjälpa honom. Hanna...
Michel blir förälskad i Hanna och de har en "affär" men Hanna vill också att han läser högt för henne.
Så deras affär gick upp på högläsning och sex.
Sedan lämnar Hanna staden, och Michel ska utbilda sig till advokat tror jag.
Och när han närvarar en rättegång handlar det om Hanna och sex andra åtalade.
De är åtalade för att ha jobbat i SS. De var vakter på Auschwitz.
Hanna får livstid fängelse för att ha skrivit en rapport som inte stämmde helt och vart delaktig i 300 mord.
När hon blir äldre och äldre i fängelset lär hon sig även att läsa och skriva, när Michel skickar kassettband där han läser böcker. När Hanna ska friges har Michel ordnat jobb och lägenhet till henne, men strax innan han ska hämta henne tar hon livet av sig i sin cell.
Jag tyckte det här var en väldigt bra och seriös film! Mycket bra skådespelare! Och det var inte särskilt svår att förstå på något sätt. En film jag rekomenderar att alla ser! :)

Okej, förlåt om du inte gillar det här med bilden men.... ( i know u don't like it)
GRATTIS TILL MIN ÄLSKLING SOM FYLLER 18 IDAG! :D <:o) ALLA SÄGER GRATTIS (Y)    (komentera)

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

grattis på födelsedagen grabben. :)

2009-05-02 @ 23:15:23
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: erika.berglund

har också sett filmen The Reader. så himla bra!och vackert filmad.

2009-05-03 @ 09:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0