Tisdag 28/4



Idag gick jag faktiskt upp klockan 6, typ sovmorgon :) ....
  Käkade lite havrefras till frukost och gjorde iordning mig o.s.v.
Slumrade till på bussen några gånger, riktigt trött imorse. Iaf träffade jag Pika på resecentrum så tog vi bussen tsms! Ovanligt mycket folk, så det klaga vi lite på när vi stod på bussen :P När vi kom upp till Berga träffa vi Bundy, lika gull som vanligt. Vi hade ett ganska roligt samtal påväg upp till skolan. Haha!
På klasstiden fick alla reda på sina praktikplatser, jag hade redan fårr reda på min. Det blir ICA- Linghem. Sätta priser, plocka upp varor och städa m.m.
Sen fick jag någon lapp om en tjejkväll, som jag inte är intresserad av, och så fick jag även lapp om återläsning 26/5.
Jag ser ingen mening med det, anledningen till att jag fick återläsning är för att jag har försovit mig och lite sena ankomster och min arbetsuppgift under en timma är läxläsning, men vi har inga läxor/prov då. Vad kan de va.. två veckor typ innan vi slutar skolan ( ? ). Vet inte om jag ens tänker gå på den...
På hemkunskapen/lunchen fick vi besök av en syriansk kock, Josef som han heter. Vi skulle göra någon "låda" med köttfärs, potatis, tomat och aubergine. Till det hade vi vanlig tzatsiki ( bara med gurka och vitlök) och en tzatsiki med morötter. Den där "lådan" var inte så god, så jag åt ris och tzatsiki.
Sen gick jag och Johanna till matsalen, jag tog en knäckemacka och ett glas mjölk bara. Sen tog jag och Johanna med oss geografiböckerna för att vi skulle skriva lite, men då fångade kuratorn in mig och börja tjata om massa grejer. När hon var klar hade vi bara en kvart kvar på lunchen. Vi han skriva några meningar och räkna sidorna, sen gick vi till vår lektion.
Fysik. Vi har två till lektioner fysik innan sommarlovet, hur skönt är inte det ? Den här lektionen var hyfsad iaf. Jag jobba med Jakob, Johanna och Alen om ljudvågor. Vi skulle undersöka massa grejor, men Alen ville att jag skulle kolla hans reflexer hela tiden så jag satt väl och slog på honom för det mesta.  Sen fick vi våra provresultat, jag hade VG precis ;)
Sen hade vi matte och den lektionen gick jag inte på, skolkade lite med Johanna A . Men vi var faktiskt nere vid sjuksyster och sedan gick vi upp till aulan för att träffa Viktor Ekbom och Dennis [ någonting] från LHC. Det tyckte Johanna var jättespännande. Men om jag får säga vad jag tycker, finns det nog inga tråkigare människor än dom där två.
På franskan försökte jag plugga till provet som vi har på torsdag. Men jag var jättetrött och höll på att somna flera gånger.
Men jag tycker om franskalektionerna lika mycket varje gång! :D
Mamma hämta mig efter skolan. Då hämtade vi Therese och skjutsade hem henne och åkte sen hem. Det första jag gjorde var att gå upp till rummet och trycka på datorn och sedan gick jag ner och käka lite mat. Sen satte jag mig vid datorn igen och pratade med Weenz typ, Sen skulle han på match och då gick jag ut en stund och hjälpte pappa med Cadillacen. Den blir hur fin som helst i ljusblått!
Till kvällen gjorde vi te och äggmacka, mums i magen säger jag bara! :)
Nu sitter jag här igen, vid datorn och skriver onödigt mycket i bloggen då. Men eftersom jag tycker om att skriva så är det ju ett bra sätt. Nu ska jag snart sova. Hoppas alla haft en bra dag. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0