Onsdag 29/4



Jag vet inte om någon bryr sig om att läsa min blogg, men jag skriver iaf.

På morgonen hade vi SO, Jag och Johanna har hunnit en bra bit, men det ska vara inlämnat imorgon! Det vet jag inte om vi hinner men det löser sig nog. Har fått något emot vår lärare alltså, han är krånglig och ändrar saker hela tiden! Usch på honom. "Kalasbyxan" haha :P
Sen hade vi kemi och vår lärare skulle på något möte men vi hade vikarie. Mats Sjöberg ;( Men det gick ju bra iaf. Nästan direkt satte vi igång och labba. Vi skulle göra tvål av kokosfett. Det var allt lite läskigt, eftersom vi använde en mycket frätande bas, men man ser ju så fånig ut i skyddsglasögonen! :P Det såg inte ut som tvål tycker jag inte, det var mer som, snö? Kletig snö i en bullform!
På Matten skulle vi hålla på med koordinationskartor, det var hur enkelt som heslt med en liten förklaring från Johanna!
Höhö, jag hann med 8 uppgifter tror jag! :D Vi hade vikarie där med, Lite fånig tycker jag. Lars heter han, snacka om ren östgöte! Killarna drev med honom hela tiden och han blev nog ganska förvirrad ibland men jag satt bara och skratta åt allt.! xD
På lunchen gick jag, Johan, Emilia och Benjamin till pizzerian. Jag snyltade av Emilia och Johan. Emilia beställde en Sverige special, eller vad den hette och Johan en kebabtallrik. Snacka om att man blev mätt! + klubban man får efter ;)
När vi hade ätit klart skulle Emilia och Benjamin till Pandion och träffa någon. Så jag och Johan fick gå själv upp till skolan, men det var nog lite bra iaf. Någon att snacka med! :) Sedan var det att gå på
franskalektionen, Det känns som att jag kan mycket mer om jag koncentrerar mig och tänker efter lite. Imorgon har vi prov med. Hoppas endast på ett G den här gången för jag har inte pluggat och jag orkar inte heller! ;( Men jag tror inte det blir jättesvårt iaf. Jag satt och smsa med Johan hela tiden. Det finns ju saker att prata om som sagt...
På rasten gick jag och träffa Johan som stod ute och snacka med några. Sen ser jag Emilia och Benjamin gå ner mot fotbollsplanen till Pontus och Oskar, så jag gick ner dit och tvinga iväg Emilia och Benna på lektion.
Det var då svenskalektion och jag kan ju säga att det känns inte särskilt meningsfullt att gå på dem, vi gör inget iaf. Men det är ju skönt iofs.
Sen var det Elevens val, slöjd. Bästa lektionen på dagen! Först var jag orolig att Lotta (läraren) inte skulle komma dit, mend det gjorde hon, som tur är. Annars skulle jag blivit himla ledsen! :( Alltid lika trevligt på lektionerna tycker jag! :*
Det blev att rita upp " WeenZ" på plast och sedan skära ut det och sedan ta fram färg och det! haha, det var kul att dutta färg måste jag säga :P!!
Sen halv fyra kom mamma och hämta mig. Och jag fick skit för att jag inte msn;a syrran om en cykel igår och sen åkte vi hem. Nu sitter jag här vid datorn och skriver lite blogg. Om jag orkar och får en anledning kanske jag skriver något mer sen. Men det är en trött dag :/ Imorgon blir det grill och tårtätande med Karro. Hon har ju fyllt fjortis nu det lilla barnet! <3 :)
Hoppas alla har det bra iaf.. :)

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

Jag läser din blogg, och det var ju inte meningen att du skulle få skit för att du inte pratat med mig. sorry

2009-04-29 @ 23:43:32
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0